Kluang Rail Coffee

Assalamualaikum.

Cerita tentang Kluang, ada satu tempat yang terkenal sejak dari dulu lagi. Sejak dari saya kecil, sejak dari ibu ayah muda lagi. Kira tempat legend lah! Orang Kluang komfirm tahu.


KLUANG RAIL COFFEE


Kluang Rail Coffee telah mengembangkan perniagaanya dengan membuka beberapa cawangan, tapi bagi saya serius feelnya lain. Kalau anda baru sesekalu datang ke Kluang, jangan lepaskan peluang untuk bersarapan di Kluang Rail Coffee yang terletak di stesen kereta api Kluang.


lama sungguh rasanya tidak bersarapan disini, jika diimbau kembali dulu. Kalau pergi pada hujung minggu, sesak! ramai orang terpaksa menunggu di luar kedai untuk mendapatkan tempat duduk. Nampak saja kerusi kosong, terus duduk mngikut urutan dalam barisan. Takda istilah satu keluarga satu meja. Semua orang berkongsi. Itu dahulu, sekarang tidak pasti bagaimana. Saya tiada di Kluang untuk sudah lama untuk mencubanya.


Ini merupakan makanan favourite all the time lah kata orang putih. Menu wajib makan! Nampak saja roti bakar, tapi bila pekena waktu sarapan pagi dengan kopi ummmmmm sedapnyaaa. Mungkin ada yang berubah. Tapi kata kawan saya rasanya masih sama!!

namun jika berminat untuk membaca lebih lanjut, saya mendapat tulisan di blok SUPERMENG agak menarik. ini linknya >> blok SUPERMENG KLUANG RAIL COFFEE

Jika singgah ke Kluang singgah lah ke sini!



gambar gambar yang dilampirkan adalah gambar ihsan di facebook dan google.

Comments

Popular posts from this blog

DELIMES HOMESTAY